fredag den 13. februar 2015

Genbrugs- / Loppemarked, LØRDAG

Lørdag den 31. januar, om formiddagen lånte jeg mine forældres bil, for at kunne køre ud og hente Vinni, så vi sammen kunne tage til Genbrugs- / Loppemarked i Odense Congress Center .. 

Selvom der er utrolig mange parkeringspladser ved OCC, så var det faktisk lidt svært at finde en parkeringsplads. Der var helt vildt mange biler, og mange biler, betyder mange mennesker .. Så der var naturligvis rigtig mange mennesker i OCC til Genbrugs- / Loppemarkedet.

Men der var generelt en rigitg god stemning, i både den lille og store hal. Trods at de over højtalerne kunne berette om både tyveri og ulovligt parkerede biler .. 

De to første ting jeg fik købt mig, var en sukkerskål i mågestellet. En ting jeg har haft kig på meget meget længe, og som jeg fik til en rigtig fin pris! - Samme sted som jeg købte sukkerskålen havde de også mågeglas, og jeg blev nødt til at købe et enkelt hvidvinsglas i den flotte grønne farve .. 


Det næste jeg fik øje på, var en sød lille enlig nissemand. Den slags nisse er en typisk 1950'er nisse og jeg kiggede faktisk efter sådan en omkring jul. 
Men endte først med at købe den her på den sidste januarsdag.


Efter at have gået rundt og kigget på ting længe i den store hal, gik vi ind og kiggede hvad den lille hal havde at byde på. Og henne i det ene hjørne af den lille hal, havde to meget søde kvinder hver sin stand men med fælles spejl og prøverum.

Den ene af dem havde nogle gamle sko stående og deriblandt var disse smukke 1940'er sko!
Som jeg simpelthen blev nød til at eje!


I den lille hal var der også en stand som solgte nogle dele af "Champagne bestikket" i tretårnet sølv, som er designet af Jens Harald Quistgaard.

Og jeg faldt ret hurtigt for denne kagespade, da jeg synes den har en rigtig fin form, flottere end de andre jeg har set billeder af på nettet af Champange bestikket.


Derfra gik vi videre rundt, men jeg vendte tilbage til standen og købte altså også denne fine oplukker.



Dagens sidste fine fund, gjorde jeg mig tilbage i den store hal. Her fandt jeg sammen med nogle andre billeder, et af Rudi Hansen, som spillede "Mie" i de oprindelige Far til Fire film.
Jeg håber at jeg støder på nogle flere billeder af skuespillerne fra Far til Fire, for det er nogle af mine yndlingsfilm, og det kunne være så fint, at have et billede af dem hver.


Det var alt i alt en dejlig dag og skønt at opleve alle standene og den gode stemning ..
Og virkelig skønt at komme hjem med så mange fantastisk fine ting!

1 kommentar: