mandag den 4. maj 2015

Things bought at Malmö Vintage Fair

Udover den himmelblå 1950'er kjole, købte jeg også andre ting med hjem, da jeg var til Malmø Vintage Messe d. 25 april. 

Bl.a. denne smukke 1940'er kjole i støvet rosa med frynser, knapper i ryggen og bælte til. 
Jeg købte den hos den eneste danske stand jeg så til vintage messen. Det var Københavnske "Eltoft Vintage" der var taget et smut til Malmø for at sælge kjoler og tilbehør. 


Jeg har i øvrigt en sød og sjov historie om prøverummet til vintage messen, men den kommer i et andet blogindlæg.


I en lille hyggelig hjørnestand var der to kvinder som primært solgte vintage tilbehør, hatte og lign. fandt jeg disse fine hvide handsker ..


.. Samt dette bæltespænde med similisten. Måske det bliver det nye bæltespænde på bæltet til min silkekjole fra Michigan, både bæltet og bæltespændet er betrukket med det smukke silkestof som kjolen er i. Men noget af stoffet på bæltespændet er desværre slidt af, så det trænger til et
nyt-gammelt bæltespænde. Og måske bliver det dette her.


Jeg faldt også over disse skønne børnehandsker, de var simpelthen så søde at jeg ikke kunne dy mig for at købe dem og tage dem med til Fyn. 


Den sidste ting på listen over ting jeg købte i Malmø er dette fine stribede forklæde. Som jeg faktisk købte samtidig med den blå 1950'er kjole. Som var de to første ting jeg købte på messen.



Alt i alt en ganske udmærket høst fra en hyggelig dag på Malmø Vintage Messe ..


English Recap: I have already shown you the Sky Blue 1950's dress, and here's the other things that I bought at Malmö Vintage Fair on April 25th. A 1940's dress with matching belt, some white gloves, a belt buckle with rhinestones, a pair of gloves for a child (They were just too cute not to buy) and a striped apron.  Another time I'll tell you a sweet and fun story about the dressing room at the vintage fair. See you soon!


2 kommentarer:

  1. Meget flot kjole .. skønt at du kan finde disse flotte ting.

    SvarSlet
  2. Tusind tak Birthe! :)
    Jeg er også meget glad for alle de fine ting jeg finder .. Det er virkelig det der interessere mig allermest lige for øjeblikket.

    SvarSlet